Науково-методичне забезпечення діяльності

Анотація досвіду

Тема: формування та розвиток творчого потенціалу учнів в інноваційному освітньому просторі, шляхом впровадження методу проектів.
Мета: здійснення освітньої діяльності у сучасному інноваційному просторі шляхом впровадження технологій, які формують та розвивають  творчий потенціал учня, що передбачає:
-         удосконалення засобів і форм процесу навчання відповідно до сучасних вимог;
-         інтенсифікацію та індивідуалізацію навчання;
-         впровадження найоптимальніших методів і прийомів, які використовуються в проектній технології;
-         розкриття творчих можливостей дитини.
Актуальність досвіду:
-         розвиток життєвих  компетентностей, самостійного свідомого мислення для досягнення життєвого успіху;
-         підвищення мотивації навчання;
-         розвиток  творчих обдарувань особистості та її самореалізації;
-         реалізація принципів проблемно-пошукової дослідницької діяльності учнів;
-         застосування інформаційно-комунікаційних методів навчання.
Науково-теоретичне обґрунтування:  при впровадженні в практику діяльності методу проектів,  використовуються праці   праці таких українських науковців, як О.Коберник , С.Ящук, О.Пєхота та російських  – В.Гузєєв, Е.Полат, Н.Пахомова.
Практичне значення: у ході впровадження методу проектів встановлено, що проектна діяльність виступає важливим  компонентом системи продуктивної освіти і є  нетрадиційним способом організації освітнього процесу через активні способи дій (планування, прогнозування, аналіз, синтез), спрямованих  на реалізацію особово-орієнтованого підходу, та відображає основні принципи гуманістичного підходу в освіті.
Результативність впровадження досвіду:
-         у закладі впроваджується науково-методичний проект «Обдарована дитина»;
-         учні беруть участь та стають призерами у Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика та мовно-літературному  конкурі імені Т.Г. Шевченка;
-         літературні твори учнів публікуються у шкільній та районній пресі, на шкільному сайті, видавалися у шкільних поетичних збірках та районних: «Струни душі» та «Люблю тебе, мово».
-         науково-дослідницькі роботи учнів закладу ставали переможцями та призерами районного етапу конкурсу-захисту в МАН.



 Картка обліку об’єкту передового  досвіду

Прізвище, їм 'я, по батькові: Ночовна Катерина Іванівна
Рік народження1963
Освіта: вища
Фах: учитель української мови та літератури
Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст першої категорії
Нагороди: Подяка департаменту освіти Полтавської обласної державної адміністрації, Грамота Полтавської районної адміністрації Полтавської районної ради, Почесна грамота Полтавської районної ради.
Посада: вчитель української мови та літератури
Педагогічний стаж: 29 років.
Адреса досвіду: 38753, пров.Шкільний,5, с.Калашники, Полтавський район, Полтавська область. тел.64-74-88, E-mail: KalashnykivskiyNVK@mail.ru  
Тема: Формування та розвиток творчого потенціалу учнів в інноваційному освітньому просторі, шляхом впровадження методу проектів.
Мета: здійснення освітньої діяльності у сучасному інноваційному просторі шляхом впровадження технологій, які формують та розвивають  творчий потенціал учня, що передбачає:
-         удосконалення засобів і форм процесу навчання відповідно до сучасних вимог;
-         інтенсифікацію та індивідуалізацію навчання;
-         впровадження найоптимальніших методів і прийомів, які використовуються в проектній технології;
-         розкриття творчих можливостей дитини.
Короткий зміст:  у збірнику представлений досвід роботи, методичні розробки, практичні вправи та рекомендації по  впровадженню методу проектів,  з метою розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури та під час проведення позакласних заходів.
Форма узагальнення: збірник матеріалів.
Схвалено науково-методичною радою РМК (протокол 3 від 17.02.2014року)
Місце збереження: бібліотека районного методичного кабінету.
Шляхи   розповсюдження   в   системі  післядипломної педагогічної освіти області:
-         у міжкурсовий період на засіданнях методичних обʼєднань учителів української мови та літератури;
-         публікації в Інтернет-виданнях:
ü портал «Учительський журнал он-лайн» від 30.10.2013 року, сертифікат УМЛ №09270.
ü сайт «Методичний портал» від 08.09.2012 року, сертифікат №0000/9789.
ü сайт «Методичний портал» від 08.09.2012 року, сертифікат №0000/9790.





Із досвіду роботи учителя української 

мови та літератури

Ночовної К.І.
У ході викладання української мови та літератури 
працюю над науково-методичною  проблемою «Формування та розвиток дослідницьких компетентностей учнів на уроках української мови та літератури шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій».
Проблема реалізовується під час навчальної діяльності учнів на уроках та формах роботи, що здійснюються в позаурочний час ( участь у роботі шкільного творчо-дослідницького об’єднання «Пломінь», проектній діяльності з предметів.
У педагогічній діяльності використовую традиційні методи та прийоми, а також сучасні інноваційні технології. Зокрема, організовую діяльність учнів за принципом інтерактивних методів навчання, залучаю їх до  проектної діяльності, використовую ігрові технології згідно  вікових особливостей.
 Важливе місце в педагогічній  роботі  займає діяльність з використанням дослідницько-пошукового методу. Його застосовую на уроках мови, літератури та під час позакласної роботи з предметів, які викладаю.
Значну увагу приділяю вивченню та застосуванню хмарних технологій на уроках мови та літератури у 8 класі. Вивчаю особливості впровадження  технології «Перевернутий клас».
У роботі використовую хмарні технології на платформі  Google:
«Google Документи», «Google Презентації» , «Google  Мої карти», «Google Малюнки», «Google Форми».
Зокрема, у 8 класі було проведено бінарний урок «Розвиток мовлення. Опис пам’ятки архітектури. Українське бароко. Культові споруди Полтавщини» у формі проекту з української мови та мистецтва. Презентацію проекту  було створено у хмарному сховищі з використанням ресурсу «Google Презентації».
Учні класу на уроках літератури створюють «Літературні карти» з використанням ресурсу «Google  Мої карти».
«Google Форми» використовую на уроках української літератури для тестового контролю знань. Також з цією метою використовую цікавий ресурс «Kahoot-test». Постійно  поповнюю власну добірку тестів на ньому. https://create.kahoot.it/l/#user/23f5a271-6666-4e6f-9ba6-a9cdc70d16a4/kahoots/created

На  ресурсі  Сlassroom  для учнів створила сторінки для інтерактивного спілкування та навчання.
11 клас
https://classroom.google.com/u/0/c/NjA0NDU2MDI5NVpa    -   сторінка, яка містить теоретичні та практичні аспекти підготовки до ЗНО.
8 клас
  https://classroom.google.com/u/0/c/NjAyNDY3OTI4NVpa  - сторінка для інтерактивної роботи по вивченню навчальних тем та для впровадження технології «Перевернутий клас».
Вивчаю особливості створення навчального відео  на ресурсах :
        VideoNot.es
        https://www.wevideo.com/hub#editor/1042285280
        та в прогамі  UVScreenCamera/.
 У 8 класі було проведено урок літератури  за темою «Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості і натовпу, дійсності і мрії», у ході якого було продемонстровано практичне застосування теоретичних знань учнів та вчителя із застосування перелічених ресурсів.
У межах діяльності  творчої групи учителів української мови та літератури Полтавського району виконала розробки уроків розвитку мовлення для учнів 5 класу  з використанням  інтерактивної дошки в ресурсі    https://padlet.com/nochovnakatya1/vdeo31tdclh5 ( Урок розвитку мовлення у 5 класі «Квіти на шкільному подвір’ї», «Улюблені пісні моєї мами»).
Маю публікації:
-         сайт «На урок» Презентація "Розповідь про дитинство Т.Шевченка"
        Презентація та розробка уроку-екскурсії "Полтавський краєзнавчий музей – перлина українського модерну"
Газета «Вісті» «Цікава зустріч у Калашниках».
Матеріали з досвіду роботи розміщую у  блозі «Красиве і корисне» https://krasyveikorysne.blogspot.com/p/blog-page_5.html
Значну увагу приділяю розвитку навичок грамотного письма та формуванню літературних компетентностей. Учні беруть участь у дослідницькій діяльності, вивчаючи тему  «Літературна Полтавщина» (створення «Гугл Карт»), систематично працюють  із сайтом організації полтавських письменників http://www.poo-nspu.ltava.org/,
блогом сучасного полтавського літератора С.Осоки «Голос мисливця» http://osoka80.blogspot.com/.
Працюю над вдосконаленням умінь учнів по застосуванню методів дослідницької діяльності у позакласній роботі з предмета. Протягом року організовую роботу секцій «Філологія», «Мистецтвознавство», «Літературна творчість» у шкільному творчо-дослідницькому об’єднанні «Пломінь».
Цього року  у рамках Тижня рідної мови було поведено конкурс на кращий сенкан про мову. У ньому взяли участь 25 учнів школи. Відкриттям стала рукописна збірка сенканів  учениці 7 класу Козуб Марії з її власними ілюстраціями. За результатами цього конкурсу було проведено засідання секції «Літературна творчість» та видано друком збірку сенканів Козуб Марії. З нею було ознайомлено громадськість на Дні відкритих дверей та зроблено кілька публікацій у друкованих виданнях та Інтернет-ресурсах.
Протягом навчального року була членом журі
        Міжнародного конкурсу з української мови ім.Петра Яцика;
        Всеукраїнського мовно-літературного конкурсу ім.Т.Г.Шевченка;
        Другого етапу предметної олімпіади;.
        Конкурсу «Учитель року».
 Протягом року отримала
-         сертифікат учасника вебінару «Автостопом по новаціях. Прикладний довідник програм та додатків для вчительства»,
-         сертифікат слухача «Зимової сесії Web-stem школи-2018»,
-         сертифікат учасника гри «Соняшник-учитель».

Результати роботи.
 Олімпіада з української мови та літератури:
-         Яшина Каріна ( 8 клас) – 3 місце;
Міжнародний мовно-літературний конкурс  ім.Т.Г.Шевченка:
-         Сидорин  Антон (6 клас)  - 3 місце.


Учитель                                         К.І.Ночовна






Комментариев нет:

Отправить комментарий