Анотація досвіду
Тема: формування та розвиток творчого потенціалу учнів в інноваційному
освітньому просторі, шляхом впровадження методу проектів.
Мета: здійснення освітньої діяльності у сучасному
інноваційному просторі шляхом впровадження технологій, які формують та
розвивають творчий потенціал учня, що
передбачає:
-
удосконалення засобів і
форм процесу навчання відповідно до сучасних вимог;
-
інтенсифікацію та
індивідуалізацію навчання;
-
впровадження найоптимальніших
методів і прийомів, які використовуються в проектній технології;
-
розкриття творчих
можливостей дитини.
Актуальність досвіду:
-
розвиток життєвих компетентностей, самостійного свідомого
мислення для досягнення життєвого успіху;
-
підвищення мотивації
навчання;
-
розвиток творчих обдарувань особистості та її
самореалізації;
-
реалізація принципів
проблемно-пошукової дослідницької діяльності учнів;
-
застосування
інформаційно-комунікаційних методів навчання.
Науково-теоретичне обґрунтування: при впровадженні в практику діяльності
методу проектів, використовуються праці праці таких українських науковців, як О.Коберник ,
С.Ящук, О.Пєхота та російських –
В.Гузєєв, Е.Полат, Н.Пахомова.
Практичне значення: у ході впровадження методу проектів встановлено, що
проектна діяльність виступає важливим
компонентом системи продуктивної освіти і є нетрадиційним способом організації освітнього
процесу через активні способи дій (планування, прогнозування, аналіз, синтез),
спрямованих на реалізацію особово-орієнтованого
підходу, та відображає основні принципи гуманістичного підходу в освіті.
Результативність впровадження
досвіду:
-
у
закладі впроваджується науково-методичний проект «Обдарована дитина»;
-
учні
беруть участь та стають призерами у Міжнародному конкурсі з української мови
імені Петра Яцика та мовно-літературному
конкурі імені Т.Г. Шевченка;
-
літературні
твори учнів публікуються у шкільній та районній пресі, на шкільному сайті,
видавалися у шкільних поетичних збірках та районних: «Струни душі» та «Люблю
тебе, мово».
-
науково-дослідницькі
роботи учнів закладу ставали переможцями та призерами районного етапу
конкурсу-захисту в МАН.
Картка обліку об’єкту передового досвіду
Прізвище, їм 'я, по батькові: Ночовна Катерина Іванівна
Рік народження: 1963
Освіта: вища
Фах: учитель української мови та літератури
Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст першої категорії
Нагороди: Подяка департаменту освіти Полтавської обласної
державної адміністрації, Грамота Полтавської районної адміністрації Полтавської
районної ради, Почесна грамота Полтавської районної ради.
Посада:
вчитель української мови та літератури
Педагогічний стаж: 29 років.
Адреса досвіду: 38753, пров.Шкільний,5, с.Калашники, Полтавський район,
Полтавська область. тел.64-74-88, E-mail: KalashnykivskiyNVK@mail.ru
Тема: Формування
та розвиток творчого потенціалу учнів в інноваційному освітньому просторі,
шляхом впровадження методу проектів.
Мета: здійснення освітньої діяльності у сучасному інноваційному просторі шляхом
впровадження технологій, які формують та розвивають творчий потенціал учня, що передбачає:
-
удосконалення засобів і
форм процесу навчання відповідно до сучасних вимог;
-
інтенсифікацію та індивідуалізацію
навчання;
-
впровадження
найоптимальніших методів і прийомів, які використовуються в проектній
технології;
-
розкриття творчих
можливостей дитини.
Короткий зміст: у збірнику представлений досвід роботи, методичні розробки, практичні
вправи та рекомендації по впровадженню
методу проектів, з метою розвитку
творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури та під час
проведення позакласних заходів.
Форма узагальнення: збірник матеріалів.
Схвалено науково-методичною радою РМК (протокол 3 від 17.02.2014року)
Місце збереження: бібліотека районного методичного кабінету.
Шляхи розповсюдження в
системі післядипломної
педагогічної освіти області:
-
у міжкурсовий період на засіданнях методичних
обʼєднань учителів української мови та літератури;
-
публікації в Інтернет-виданнях:
ü портал «Учительський
журнал он-лайн» від 30.10.2013 року, сертифікат УМЛ №09270.
ü сайт «Методичний
портал» від 08.09.2012 року, сертифікат №0000/9789.
ü сайт «Методичний
портал» від 08.09.2012 року, сертифікат №0000/9790.
Із досвіду роботи учителя
української
мови та літератури
Ночовної К.І.
У ході викладання української мови та літератури
працюю над науково-методичною проблемою «Формування та
розвиток дослідницьких компетентностей учнів на уроках української мови та літератури
шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій».
Проблема реалізовується під час навчальної
діяльності учнів на уроках та формах роботи, що здійснюються в позаурочний час
( участь у роботі шкільного творчо-дослідницького об’єднання «Пломінь»,
проектній діяльності з предметів.
У педагогічній діяльності використовую традиційні методи та прийоми, а
також сучасні інноваційні технології. Зокрема, організовую діяльність учнів за
принципом інтерактивних методів навчання, залучаю їх до проектної діяльності, використовую ігрові
технології згідно вікових особливостей.
Важливе місце в педагогічній роботі
займає діяльність з використанням дослідницько-пошукового методу. Його
застосовую на уроках мови, літератури та під час позакласної роботи з
предметів, які викладаю.
Значну увагу приділяю вивченню та застосуванню хмарних технологій на уроках
мови та літератури у 8 класі. Вивчаю особливості впровадження технології «Перевернутий клас».
У роботі використовую хмарні технології
на платформі Google:
«Google Документи», «Google Презентації» , «Google Мої карти», «Google Малюнки»,
«Google Форми».
Зокрема, у 8 класі було проведено бінарний урок «Розвиток мовлення. Опис
пам’ятки архітектури. Українське бароко. Культові споруди Полтавщини» у формі
проекту з української мови та мистецтва. Презентацію проекту було створено у хмарному сховищі з
використанням ресурсу «Google Презентації».
Учні класу на уроках літератури створюють «Літературні карти» з
використанням ресурсу «Google Мої карти».
«Google Форми» використовую на уроках української літератури для
тестового контролю знань. Також з цією метою використовую цікавий ресурс «Kahoot-test».
Постійно поповнюю власну добірку тестів
на ньому. https://create.kahoot.it/l/#user/23f5a271-6666-4e6f-9ba6-a9cdc70d16a4/kahoots/created
На ресурсі
Сlassroom для учнів створила
сторінки для інтерактивного спілкування та навчання.
11 клас
https://classroom.google.com/u/0/c/NjA0NDU2MDI5NVpa - сторінка, яка містить теоретичні та практичні аспекти
підготовки до ЗНО.
8 клас
https://classroom.google.com/u/0/c/NjAyNDY3OTI4NVpa - сторінка для
інтерактивної роботи по вивченню навчальних тем та для впровадження технології
«Перевернутий клас».
Вивчаю
особливості створення навчального відео на ресурсах :
–
VideoNot.es
–
https://www.wevideo.com/hub#editor/1042285280
–
та в
прогамі UVScreenCamera/.
У 8 класі було проведено урок літератури за темою «Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало».
Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості і
натовпу, дійсності і мрії», у ході
якого було продемонстровано практичне застосування теоретичних знань учнів та
вчителя із застосування перелічених ресурсів.
У межах діяльності
творчої групи учителів
української мови та літератури Полтавського району виконала розробки уроків
розвитку мовлення для учнів 5 класу з використанням інтерактивної дошки в ресурсі https://padlet.com/nochovnakatya1/vdeo31tdclh5 (
Урок розвитку мовлення у 5 класі «Квіти на шкільному подвір’ї», «Улюблені пісні
моєї мами»).
Маю публікації:
-
сайт
«На урок» Презентація "Розповідь про дитинство
Т.Шевченка"
–
Презентація та розробка уроку-екскурсії "Полтавський краєзнавчий музей –
перлина українського модерну"
Газета
«Вісті» «Цікава зустріч у Калашниках».
Матеріали з досвіду
роботи розміщую у блозі «Красиве і
корисне» https://krasyveikorysne.blogspot.com/p/blog-page_5.html
Значну увагу приділяю розвитку навичок грамотного письма та формуванню
літературних компетентностей. Учні беруть участь у дослідницькій діяльності,
вивчаючи тему «Літературна Полтавщина»
(створення «Гугл Карт»), систематично працюють із сайтом організації полтавських письменників http://www.poo-nspu.ltava.org/,
Працюю над вдосконаленням умінь учнів по застосуванню методів дослідницької
діяльності у позакласній роботі з предмета. Протягом року організовую роботу
секцій «Філологія», «Мистецтвознавство», «Літературна творчість» у шкільному
творчо-дослідницькому об’єднанні «Пломінь».
Цього року у рамках Тижня рідної
мови було поведено конкурс на кращий сенкан про мову. У ньому взяли участь 25
учнів школи. Відкриттям стала рукописна збірка сенканів учениці 7 класу Козуб Марії з її власними
ілюстраціями. За результатами цього конкурсу було проведено засідання секції
«Літературна творчість» та видано друком збірку сенканів Козуб Марії. З нею
було ознайомлено громадськість на Дні відкритих дверей та зроблено кілька
публікацій у друкованих виданнях та Інтернет-ресурсах.
Протягом навчального року була
членом журі
–
Міжнародного
конкурсу з української мови ім.Петра Яцика;
–
Всеукраїнського
мовно-літературного конкурсу ім.Т.Г.Шевченка;
–
Другого
етапу предметної олімпіади;.
–
Конкурсу
«Учитель року».
Протягом року
отримала
-
сертифікат
учасника вебінару «Автостопом по новаціях. Прикладний довідник програм та
додатків для вчительства»,
-
сертифікат
слухача «Зимової сесії Web-stem школи-2018»,
-
сертифікат
учасника гри «Соняшник-учитель».
Результати роботи.
Олімпіада з української мови та літератури:
-
Яшина
Каріна ( 8 клас) – 3 місце;
Міжнародний мовно-літературний конкурс ім.Т.Г.Шевченка:
-
Сидорин
Антон (6 клас) - 3 місце.
Учитель
К.І.Ночовна
Комментариев нет:
Отправить комментарий